Bejelentkező űrlap

• Operációs rendszered: unknown

látogató néz éppen

2019. szeptember 23. (hétfő) 00:59

11.05. Cserhát 20 (19km_670m_Gyalogos teljesítménytúra_Cserhát)

Cserhát 20A

Zetével valóban nagyon-nagyon régen terveztünk már egy közös túrát. Ez a múlt héten vasárnap össze is jött. Plusz örömömre szolgált, hogy jött pavarotti valamint két salgótarjáni bringás srác is.Mivel Zetéék busza csak nyolcra ért fel, nekem viszont kettőre már otthon kellett lennem, így maradt a 20-as táv. (40-re amúgy sem mentem volna, de 30-ra igen.)

Nevezésnél a CSBT több ismerős arcával lekezeltem, majd Csipai Gyurival megbeszéltem az autóm, célba történő átszállítását.

Nagyon jó hangulatban indultunk el és már az első hegyen "löktük" az ötös tempót. Elég gyorsan fel is értünk a Felső-forráshoz, melyben vizet nem láttunk. Az ep. kissé feljebb, egy rét szélén működött. Tempónknak köszönhetően, itt már vagy 4-5 embert utol is értünk. Nagyon jó volt látni a következő úticélunkat, a Tepke kilátót.

Üvöltő szél volt ekkor, így a széldzsekimet is magamra öltöttem. Egy jókora mezőt megkerülve értünk le a Bableves csárdához (miért is nem itt megy az OKT?), majd a Cserin-lapos felé vettük az irányt. Kissé párás volt az idő, de szépen le lehetett látni az Alföldre. Aztán bebújtunk a "kapun" és elindultunk a Cserhát (számomra) legszebb részén, a Tepke-gerincen.

Kissé csúsztak a kövek, de elég jól haladtunk továbbra is. A Barát-háton mutattam a többieknek a korábbi Cserhát ttúra útvonalát. (Ezt most részben a Szent Lászlón tt-n lehet kipróbálni.)

Fent a Tepkén Horváth Csabi dolgozott egy leányzó kiséretében. Az iszonyú szél ellenére felmentem a toronyba. Olyan érzés volt, mintha ki akarna borulni a teteje. Rendesen kapaszkodtam a fotózás közben is.

Jöttek a szupi ötszázasok Purga és Macska-hegy. Utóbbi után a szenzációs kilátás. Alig lehetett egymást érteni a zúgó szélben. Aztán a Garábi-nyereg következett. Itt előjött a nosztalgiám, mert anno 1993-ban jártam erre először (bringával).

A lebetonozott útra számítottam, de a jelzőtáblákra nem. Persze a Corvin után már ez sem meglepő.

Garábon nagy volt a csend. Nem csoda, hisz Nógrád megye lgekisebb önálló faluja a maga 72 lakójával. (A körjegyzőség területéből csak Kutasót nem érinti a túra.)

Igazolás mellé szörpöt lehetett kérni Csiba Ágostontól, de ezt most kihagytam.

Aszfaltozás következett az igen gyér forgalmú közúton. Itt ketté szakadtunk. A két bringás haverom kissé lemaradva követett bennünket. Mi pedig százhetvenöt féle témát veséztünk ki. Közben az átlagunk felment hatosra.

Felsőtold után ismét jött az OKT. Nagyon jó ötlet volt a Zsunyi-patak hídja utáni OKT elvezetés a sáros szakaszról. Innen jön a másik kedvencem, az a gyönyörű völgytalp, amit a Fekete-hegy koronáz meg. Néha meg-megálltunk, de folyamatos tempózással értünk a Hollókő előtti nyeregbe. Eléggé kacifántosan vezet itt a kék jelzés, de már nem először járok erre. Itt értünk utol olyanokat, akiket még a kocsiból láttunk a Cserin-laposon.

Már bent jártam a faluban, amikor Csipai Gyuri hívott, hogy áthozza a kocsimat. Megvártam őt a kocsmánál, míg a többiek addig frissítettek. Aztán visszavittem Gyurit. Kissé szomorúan mesélte, hogy kb. csak 120-an indultak a túrán. Mondott egy-két érdekes összahasonlítást is, amiben nagyon-nagyon igaza volt. (Ezt majd elmondja itt is, ha gondolja, mert múlt hét óta ő is olvas.)

Visszaérve Hollókőre, összálltam a bringás haverokkal és felmásztunk a várba. Még elcsíptük Zetééket és csináltattunk egy közös fotót. Aztán a falun keresztül visszagyalogoltunk a célba. Időnk: 3.33' lett.

Nagyon örültem az extra kitűzőnek, ami a hollókői templomot ábrázolta. Meg is jegyeztem, hogy nagyon jók a kitűzőik.

Szuperül éreztem magam és kettőkor már valóban a levest kanalaztam. :-)